13 July 2010

Ku rindu padamu ya Rasulullah...T_T

Dengan zatMu Ya Allah, ku menulis...

“Andai diberi peluang selama 1 minit utk berjumpa dengan Rasulullah, apa yang akan kamu lakukan”

Terkedu saya melihat satu program reality rancangan di Mesir, ala-ala “Bang bang BOOM di Malaysia.. Tapi program reality ni sangat Islamic..pengacara bertanya pada seorang muslimah mesir di supermarket. Ketika itu, muslimah tersebut melihat buah pisang jatuh di atas lantai dan meletakkan buah pisang di atas tempat buah. Lalu pengacara tersebut menyerbu muslimah tersebut dan mengatakan “inilah sifat Mahmudah yang ditunjukkan.” Dan terus pengacara tersebut bertanya: “Andai diberi peluang selama 1 minit utk berjumpa dengan Rasulullah, apa yang akan kamu lakukan?”

Muslimah tersebut terus terdiam lalu menangis (saya melihat pada dirinya seakan sebak di dada bila diacukan soalan tersebut), lalu muslimah itu menjawab: “Ya Rasulullah,bawalah aku keluar dari dunia ini.. ”

Ya Allah…diri ini rindu pada kekasihMu, diri ini teringin sangat nak menatap wajahnya, ishkk…alangkah bertuahnya golongan2 yang bermimpi dengannya…alangkah…tapi bila difikir balik…layakkah aku bertemu dengannya?? Iskk.. ALLAHUMMASALLI ‘ALA MUHAMMAD, WA’ALA ALISAYYIDINA MUHAMMAD…


***2 hari lepas, saya berjumpa dengan wan suhaili yg baru balik dri umrah,beliau brcerita tntng seorang makcik yg brmimpi ada seorang lelaki sdg menangis teresak2 di hdpn pintu kaabah,tangisnya sprt knk2 yg penuh sedu&sedan..makcik itu brtanya:"knp menangis wahai org muda?",lelaki itu mnjwb:"aku sedih krn mlht UMMATKU skrng rmi yg LALAI"..ketahuilah sahabat2, lelaki yg menangis itu adlh KEKASIH ALLAH,RASULULLAH SAW junjungan mulia..

No comments:

Post a Comment